در این دوره که مدت آن حداکثر 3 ماه خواهد بود، ضمن عقد قرارداد مالکیت فکری با استارت‌آپ‌ها به بازتوانی تیم‌ها و آموزش‌های مقدماتی در مدرسه نوآوری آمینا خواهیم پرداخت. در این مرحله استارت‌آپ‌ها ضمن محک زدن ایده‌های خود اصول کاربردی لازم را نیز به جهت اداره و اجرای کار را می‌آموزند. 

دوره شتاب در آمینا دوره‌ای حداکثر 4  ماهه است. این مرحله  فرصتی را برای استارت آپ‌ها فراهم خواهد ساخت تا ضمن بهره‌مندی از امکانات شتاب دهنده و شبکه منتورینگ آن بتوانند کسب و کار خود را بالغ‌تر نمایند و خود را برای دوره انتشارعمومی و فرایند ثبت شرکت آماده نماید. 

در این مرحله شتاب‌دهنده با برگزاری  رویدادهای مختلف، انگیزه ورود به بازار را در استارتاپ‌ها افزایش داده و همچنین با سرمایه‌گزاری کلان خود نسبت به تک تک استارت آپ ها،  آنان را آماده ورود به سیستم S.S.E و ورود  موفق به  بازار می‌نماید.
لازم به ذکر است که در این مرحله کمتر استارت آپی نیاز به سرمایه‌گذار بیرونی پیدا خواهد کرد ولی با این وجود در صورت نیاز جلسات دمو با حضور سرمایه‌گزاران داخلی و خارجی در مقاطع مشخص  برگزار می‌گردد. 

​​​​​​​

تمامی مراحل پلان سندباکس همانند پلان استاندارد بوده با این تفاوت که صاحبین ایده استارت آپی با پرداخت مبلغی مشخص، وارد مرحله سندباکس شده و در آنجا ایده‌هایی که اسپارک تشخیص‌داده شده، توسط تیم‌های حرفه‌ای مورد تحلیل و عیب‌یابی قرار گرفته و پس از طی کردن مراحل مورد نیاز به عنوان یک ایده استاندارد وارد دوره پیش شتاب‌دهی  خواهند شد وپس از آن، در مرحله شتاب‌دهی و پسا شتابدهی  مورد حمایت حداکثری آمینا قرار خواهند گرفت.
تفاوت دیگر پلان سندباکس  با پلان استاندارد  در این خواهد بود که پس از انتشار عمومی کسب وکار هزینه‌ای که صاحبین ایده در روز اول پرداخت نموده‌اند از سهم آمینا مستهلک می‌گردد. 

​​​​​​​